Spot o wyzysku pracowników w przemyśle tekstylno-odzieżowym, pomysłu 29-letniego Michała Wilczka, wygrał Sukuma Millennium Award. Spot można obejrzeć na stronie Sukuma Millenium Awards, na vimeo PZS oraz na youtubie. Zwycięski spot, po uroczystej premierze w Berlinie zostanie wyemitowany w kinach i mediach w całej Europie pod tytułem "You buy more than you expect!“ (Kupujesz więcej niż się spodziewasz).
Spot o wyzysku pracowników w przemyśle tekstylno-odzieżowym, pomysłu 29-letniego Michała Wilczka, wygrał Sukuma Millennium Award. Spot nakręcono w największej azjatyckiej dzielnicy slumsów Dharavee, aby nakręcić spot, realizatorzy postarali się o wstęp do prawdziwego sweatshopu. Normalnie zespół operatorów nie ma tam wstępu. Ścieżka dźwiękowa do spotu zrealizowana została we współpracy z Moby, artystą, który ma już na koncie realizacje muzyczne do takich filmów jak „Tożsamość Bourne” i „Niebiańska plaża”. Spot pokazuje bezpośrednie połączenie między robotnikami sweatshopów z krajów rozwijających i obywatelami krajów rozwiniętych.
Zwycięski spot, po uroczystej premierze w Berlinie zostanie wyemitowany w kinach i mediach w całej Europie pod tytułem "
You buy more than you expect!“ (Kupujesz więcej niż się spodziewasz). Nagroda filmowa Sukumy pod patronatem byłej niemieckiej Minister Rozwoju Heidemarie Wieczorek-Zeul została wręczona w zeszły czwartek Michałowi Wilczkowi osobiście przez Katrin Göring-Eckardt, wiceprzewodniczącą Bundestagu, i reżysera Anno Saul, w obecności polskiego ambasadora, indyjskich rzeczników prawa człowieka, przedstawicieli Berlinale i innych sławnych osób wspierających projekt. "
W Europejskim Roku Wolontariatu 2011 zwycięski spot pokazuje wyraźnie, jak zaangażowanie pojedynczych osób ponad granicami państw może w życiu codziennym inspirować do realizacji globalnych celów rozwoju" - w ten sposób przyznanie nagród skomentowała Katrin Göring-Eckardt. Anannya Bhattacharjee, członkini
Asia Floor Wage Campaign, podkreśla, jak istotne dla globalnej walki przeciwko biedzie są zrównoważone warunki pracy i odpowiedzialna konsumpcja: "
nawet za codzienne 14 godzin pracy przez siedem dni w tygodniu miliony osób w przemyśle tekstylnym nie otrzymuje wynagrodzeń zapewniających im godziwy byt". Ideą nagrody jest kreatywna promocja globalnego zaangażowania w życiu codziennym.
Sukuma Millennium Award nie jest skierowana do profesjonalistów. Jej celem jest pobudzenie ludzi młodych do kreatywnego podejścia do tematyki Milenijnych Celów Rozwoju oraz sprawiedliwego handlu. Nad przebiegiem konkursu czuwają wolontariusze. Nagroda po raz pierwszy została konkursu rozdana w 2007 r. w ramach obchodów Luksemburg, Europejska Stolica Kultury przez luksemburskiego ministra rozwoju Jean-Louis Schiltz. Otrzymał ją wówczas Berlińczyk Niklas Warnecke (24) za swój wyjątkowy pomysł na spot filmowy, dotyczący wyzyskiwania rolników uprawiających kawę. Trzecia edycja odbędzie się wiosną 2012 r. Sukumę w zakresie public relations wspiera wiele organizacji: TransFair e.V. z Niemiec, Hiszpanii, Austrii i Luksemburga oraz Oxfam Deutschland, Broadcasting Center Europe i agencja zajmująca UnderCover.
Instytucjami wspierającymi Sukumę są także organizacje pozarządowe z Polski (Polska Zielona Sieć była wyłącznym partnerem projektu w Polsce), Włoch, Austrii, Luksemburga, Szwecji i Hiszpanii. Głównym sponsorem jest firma Dr. Hauschka Kosmetik, ktora również poprzez swoją filozofię działa na rzecz globalnego zrównoważonego rozwoju.